Serwis rowerowy – ceny i składowe uslugi

Serwis rowerowy

Wizyta w serwisie rowerowym należy do nieco mniej przyjemnych obowiązków rowerzysty, jednak często bez pomocy specjalistów trudno zagwarantować sobie długą żywotność ulubionego jednośladu.

Choć wiele napraw i prac konserwacyjnych można wykonać w domu samodzielnie, warto od czasu do czasu pokusić się o przegląd serwisowy, szczególnie gdy kluczowe elementy roweru takie jak hamulce, przerzutki, napęd czy amortyzatory nie były sprawdzane od dnia zakupu i mają prawo być już mocno zużyte. Z jakimi cenami takich usług trzeba się jednak liczyć i jakich napraw można spodziewać się po serwisie rowerowym?

Podstawowy przegląd roweru

Podobnie jak przegląd stanu technicznego samochodu, który jest obowiązkiem każdego kierowcy, przegląd roweru może upewnić cię ze z jednośladem wszystko w porządku i że jest gotowy do kolejnego sezonu. W praktyce jednak przeglądy rowerowe to raczej profesjonalny sposób na pełne doczyszczenie, dokręcenie i wyregulowanie roweru, dzięki któremu będzie jeździł lepiej i pewniej.

Pakiety tego typu są bardzo korzystne cenowo, bo jeśli faktycznie nic nie jest uszkodzone na tyle, by wymagało wymiany, przegląd będzie w stanie doprowadzić wszystkie elementy do stanu pełnej używalności bez zbędnych kosztów.

W pakietach wahających się cenowo od 75 do 200 złotych możemy liczyć przede wszystkim na czyszczenie i smarowanie zębatek i łańcucha, czyszczenie, smarowanie i regulację przerzutek, regulację ciśnienia w kołach, regulację hamulców, dokręcenie nakrętek piast, suportu, pedałów i sterów, czy pełne czyszczenie głównych elementów roweru takich jak rama, koła, przerzutki, czy widelec (w wersji najtańszej), a dodatkowo także na czyszczenie i smarowanie piast, serwisowanie piast z przekładniami, centrowanie kół czy czyszczenie i smarowanie sterów i suportu.

Naprawa konkretnych elementów roweru – ile to kosztuje?

Rower to tylko na pierwszy rzut oka maszyna bardzo prostej budowy. Im głębiej zajrzymy w jego konstrukcję tym szybciej zrozumiemy, że popsuć może się tu naprawdę wiele, a odpowiednie zadbanie o poszczególne elementy to podstawa sprawnej i bezpiecznej jazdy.

Usługi serwisów rowerowych obejmują dziś naprawdę wiele różnych usług, od najprostszego montażu bagażnika i stopki czy regulacji siodełka, po odpowietrzanie i wymianę płynu w hamulcach tarczowych czy wymianę oleju w amortyzatorach.

Do najtańszych usług serwisowych dla rowerów należą bezsprzecznie wszelkie prace montażowe – w cenie 20-30 złotych możemy liczyć na montaż błotników, bagażnika, licznika rowerowego, nowego siodełka, podpórki do roweru czy dodatkowych kółek dla rowerka dziecięcego.

Dość tanio, bo w granicach 10 do 40 złotych możemy liczyć na regulację przerzutek i hamulców typu V-Brake, wymianę klocków hamulcowych, regulację i wymianę dźwigni i linek do hamulców i przerzutek, wymianę i regulację łańcucha, wymianę opony bądź dętki, czy wymianę kasety i wolnobiegu.

Wśród nieco droższych usług w granicach 50-100 złotych możemy liczyć na odpowietrzanie i wymianę płynu w hamulcach tarczowych, centrowanie koła lub pełen montaż koła z części, wymianę mechanizmu korbowego, czyszczenie i smarowanie napędu, wymianę osi suportu, wymianę i centrowanie obręczy, czyszczenie, smarowanie lub wymianę piast w kołach, czy wreszcie wymianę i czyszczenie sterów i widelców. Do najdroższych w naprawie elementów roweru z pewnością należy zaliczyć amortyzatory.

Im bardziej profesjonalne, tym trudniejsza i droższa ich naprawa. Przykładowo, serwis podstawowy amortyzatora wraz z wymianą oleju może kosztować od 120 – 150 złotych, a serwis rozszerzony nawet do 230 złotych.

Naprawa rowerów

Kiedy warto korzystać z serwisu rowerowego?

Są oczywiście rzeczy, które da się w rowerze zrobić samodzielnie. Pompowanie kół, usuwanie luzów, a nawet wymiana niektórych części nie stanowią dla wielu osób większego problemu, co oczywiście oszczędza im sporo pieniędzy w ogólnym rozrachunku.

Jeśli nie wiesz jednak co dokładnie skrzypi, strzyka czy zawodzi w rowerze i czujesz, że ten nie zachowuje się jak powinien, warto oddać go do serwisu i sprawdzić dokładnie co jest nie tak. Koszty wymiany nawet najdroższych elementów są niczym, jeśli w grę wchodzi twoje bezpieczeństwo na drodze.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.