Zalety jazdy na rowerze

500 kalorii, tyle spalamy po zaledwie godzinie spokojnej jazdy na rowerze. Nie jest to tylko metoda na chudnięcie, ale również na relaks, przyjemne spędzanie czasu, oraz normalizację poziomu cukru we krwi.

Regularna jazda na rowerze powoduje obniżenie się poziomu złego cholesterolu, dodatkowo zwiększa się wydolność płuc i serca, a nasza krew zostaje dotleniona. Nie zapominajmy również o mięśniach, które ulegają wzmocnieniu.

Za sprawa jazdy na rowerze uodporniamy się na zmęczenie oraz stres, jeżeli udasz się na wycieczkę do pobliskiego lasu lub na wieś w ten sposób obcujesz z naturą, która ukoi wszelkie twoje zmartwienia.

Na rowerze może jeździć każdy, jedynym przeciwskazaniem są zaawansowane problemy ze stawami i kręgosłupem, oraz choroby układu krążenia.

Jeżeli chcesz uzyskać takie efekty, pamiętaj że ważna jest długość, a nie intensywność jazdy. Optymalnym wyborem jest godzinna jazda z prędkością 15km/h. Na początku należy zacząć od krótkich tras, tak aby stopniowo je zwiększać. Należy stopniowo przyzwyczajać organizm do wysiłku, w ten sposób unikniemy również nieprzyjemnych zakwasów. Bardzo istotna kwestią w czasie jazdy na rowerze jest regularne uzupełnianie płynów, zawsze miej butelkę wody lub odżywki izotonicznej przy sobie w trakcie jazdy na rowerze.

Na rowerze

Jeżeli natomiast nie chcesz jeździć w terenie, zawsze możesz postawić na rower stacjonarny. Nie zobaczysz dzięki niemu piękna natury, ale i ten ma swoje zalety. Przede wszystkim nie musisz się zmagać ze złymi warunkami pogodowymi, złą nawierzchnią oraz innymi uczestnikami ruchu. Taki rower wyposażony jest najczęściej w liczniki, gdzie możesz łatwo kontrolować prędkość, intensywność, a nawet puls. Pamiętaj, że przy takim rowerze powinnaś mieć pozycję wyprostowaną, a nie zgarbioną.

Niestety praktyka pokazuje, że większość ludzi szybko nudzi się takim rowerem, gdyż oglądanie ścian mieszkania nigdy nie będzie mogło się nawet równać z widokiem lasów, pól i zieleni. Jest to dobre rozwiązanie jedynie dla osób systematycznych, które uparcie dążą do celu. Efekty zdrowotne są niemal identyczne jak te przy jeździe tradycyjnym rowerem.

Znaczniki rowerowe: